Bezemen!! - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Arie en Marian - WaarBenJij.nu Bezemen!! - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Arie en Marian - WaarBenJij.nu

Bezemen!!

Blijf op de hoogte en volg Arie en Marian

23 Januari 2014 | Cuba, Baracoa

Ja...jaa...daar ben ik ook weer eens...Net Marian haar verhalen gelezen en jullie reacties...Si..si...geweldige fietstocht gehad vanochtend naar een wederom super romantisch strandje....wat een natuur kwamen we door heen...ja...we...want in Cuba kan je gerust twee vrouwen hebben...dus die tandem wordt te klein...nou zoals ik net hoorde gaat ie dit keer naar de bejaarden...helemaal goed!! Mijn schoenen had Marian al 2 weken geleden weggegeven aan een arme boer in ruil voor een sigaar...dus ik hou niks meer over...behalve de indrukken van dit land natuurlijk.

Het ritje van vanochtend van zo'n 50 kilometer....

Als ik nu stopte met de tandem om een foto te willen nemen werd het ineens geen oorlog op de weg..., als ik nu mijn benen stil hield op de pedalen...trapte alles ineens door gewoon door...???, Als ik nu een heuvel opging werd ik een soort van gestuwd van achteren...huh...???? Vreemd...maar deze luxe went snel hoor....We reden bijvoorbeeld langs de chocolade fabriek....wereld beroemd en wordt overal op straat verkocht...een heerlijke geur kwam ons tegemoet...Bij het strandje was weer niemand...ook in het bijbehorende cafeetje moest je iedereen wakker schudden voor een bakkie koffie...maar we kregen het...al duurt het een Cubaans kwartiertje...natuurlijk heerlijk gezwommen in dit keer de Atlantische Oceaan geloof ik...yoga gedaan op dit paradijselijke plekje....en toen heerlijk terug gefietst...Achter een paard en wagen gehangen met zo'n 10 van die schatjes van schoolkinderen erin...natuurlijk even gestopt voor de ballonnetjes en weer veel zwaaiende mensen langs de weg!! Anne, mijn partner voor vandaag, vond het een openbaring dit fietsen op deze manier en genoot enorm!!
Moest toch wel even los komen van gisteravond.
Wat een gezellig stadje..dorp en leuke mensen...We hadden gegeten in een net geopend wereld restaurantje...kon echt gewoon 2 keer de hele bladzijde van het menu bestellen...ha..ha..en dan hadden ze de helft ook nog niet....wel roken natuurlijk en heerlijke wijn en koue biertjes....
Ze waren met zo'n 5 man in de keuken bezig voor ons...een bord spagettie klaar te maken en een broodje hamburger..en dat duurde zo'n 3 kwartier...heerlijk om te zien wie daar dan zo in en uit lopen...oh..oh...trangkila!!
Toen wat muziek wezen luisteren wat echt leuk cubaans was...ook was er op straat theater door jongeren...en een hele goede zanger gitarist. Wat een feest om zo buiten te zitten en te genieten van hun spektakel...een soort weeksluiting op school, maar wel vanuit het Hart!! Corresson of zoiets...ik leer aardig Spaans verstaan en ook te ablaren...krijg er lol in...dus Carolien...let straks op in ons Spaanse huisje....
Uiteindelijk, Marian in bed, terecht gekomen op het plein/plaza en lopen zingen en drinken...op mijn kosten natuurlijk want die gasten hebben echt niks!!...die gitarist wa er ook bij en ik speelde ook wat nummers...ze zingen goed en serieus mee die jongeren...mooi om te zien te horen en vooral heel relaxed!! Nou ik ga mijn verhaal snel op proberen te slaan...de tijd gaat hard, ook van onze vakantie...maar het wordt iedere dag nog leuker......
Lieve groeten van Arie, die zonder bagage, maar met veel rum en sigaren straks naar huis kan!!!

  • 24 Januari 2014 - 09:45

    Yvonne De Graaf:

    Hoi Arie,
    Ben je Nick en Simon niet tegen gekomen?? haha die waren ook muziek aan het maken in Cuba.
    Geweldig lijkt me dat om dat zo mee te maken.
    Geniet nog maar even van deze mooie dagen en denk er om niet met twee vrouwen thuis komen!
    liefs yvonne

  • 24 Januari 2014 - 13:21

    Marja:

    Mijn reacties worden saai, maar ik kan niet wachten, nog 11 maanden-:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Baracoa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2014

En nu de foto's!!

29 Januari 2014

Casa de Malapert...

27 Januari 2014

Vamos!!!

24 Januari 2014

en wederom..politiek

23 Januari 2014

Bezemen!!
Arie en Marian

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 14050

Voorgaande reizen:

23 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: